maanantai 26. tammikuuta 2009

rock the boat

Seuraavassa selostusta meidän villiäkin villimmästä risteilystä Tukholmaan. Menomatkalla oli kova merenkäynti ja koska mä voin pahoin kaikessa mikä liikkuu, niin tyydyin vaan makaamaan lahnana hytissä. Mun onneksi meidän hytissä alko illalla haista TODELLA härskille, tuoksu oli jossain pilaantuneiden munien ja viemärin välimaastossa. Yökssss. Siispä marssittiin respaan ja ne lupas lähettää siivoojan. Siivooja tuli paikalle ja totes, että eipä hajulle ollu mitään tehtävissä, mutta mun kalmanvihree olemus sängynpohjalla säälitti sitä niin paljon et ne meni Joonan kanssa uudelleen respaan käymään, jossa tää kiltti siivoojatäti selitti että kun "hänen vaimonsa on niin pahoinvoiva" niin voitaisko meidän hyttiä vaihtaa. Niin sit me saatiin uus hytti, jossa oli iiiiihanan iso sänky ja telkkari maksuTVkanavilla! JESSSS. Paitsi et toi matka vanhasta hytistä uuteen miltei koitui mun kohtaloks kun tuli niin paha olo. Mut niin, eka ilta meni siis hurjissa merkeissä. Mä sammuin jo pahoinvoivana joskus kymmeneltä ja ilmeisesti olin karseen näköinen et jopa Joona kavahti mua ja siirty lattialle nukkumaan. Yöllä mä näin kauheeta painajaista että Joona oli lähtenyt laivan diskoon vähän hippaloimaan ja tuonu jonkun tuntemattoman tyypin meille nukkumaan. Sit kun heräsin kauheeseen pissahätään yöllä niin säikähdin aivan pirusti lattialla nukkuvaa Joonaa kun luulin et se on joku random.
Ja nyt niille, jotka on viel hereillä mun matkapahoinvointi-selostuksen jälkeen, kuvia Tukholmasta.
Minä ja Jopi menomatkalla. Oikeestaan halusin vaan sniikisti esitellä tässä mun tekemää superhienoo ja muhkeeta kauluria, jonka lahjotin Joonalle.
Kuljettiin karkkikaupan ohi ja hajoitiin tolle julisteelle. Kunnon köyhän miehen Hello Kitty!
Hello Kittystä puheenollen. Mun toinen keittiö-ostos (eka oli semmonen pallura mihin laitetaan teenlehdet...Ikean myyjä katto vähän kieroon kun iskin sen ainoona tuotteena hihnalle sillä välin kun muut latas kuorma-autollisia kamaa.) on Tokyu Handisistä löytynyt silikoninen Hello Kitty-muffarivuoka. Leivoin meille reissua varten vadelma-banaani muffareita, jotka syötiin aamupalaks.
Meidän reissu oli aika shoppailupainotteinen ja jouduttiin suhahtaa paikasta toiseen minuuttiaikataululla kun halusin käydä niin monessa liikkeessä. Optimoitiin ajankäyttö ja Joona tilas meille ihanat kanasalaatit sillä välin kun mä kattelin Biancossa kenkiä :D
Sit ostoksia!
Monkista ihana ruudullinen pallohame, jota oon täälläkin aiemmin kuolannu. 75%-alen jälkeen hinnaks jäi vajaa 7e.
Cheap Mondayn korkeet farkut kympillä. (Siis en kyl tajuu mikä pakkomielle mulla on ostaa näitä "ei yhtään ylimäärästä"-farkkuja...Oon kerran syöny noissa housuissa ja tuli kyl niin paha olo etten tee sitä toiste. Juominen on kyl ihan ok, testattu on!)
Beyond Retrosta söpöt avokkaat. Himpun verran pienet mut aion silti survoo mun varpaat tonne ja toivoo et ne venyy. Eikä maksanu kun 5e, joten ihan sallittua siis.
Tää ei varsinaisesti ollu mikään ostos, mut paluumatkalla huomattiin et meidän hytti oli siivottu ja mun pyjamat oli kadonnu sieltä. Respasta sanottiin ettei siivojien ois ees kuulunu käydä meidän hytissä, mut sain käydä Tax Free-kaupasta ostamassa uuden yöpaidan. Eihän siel sit ollu muita kun toi Marimekon paituli (joka Joonan äidin mukaan myös erotiikantappajana tunnetaan.)
Et semmosta! Oon ollu superlaiska tän blogin suhteen ja mul on kauheen huono omatunto mut lupaan kirjotella kuulumisia ahkerammin! Oon näiden viikkojen aikana kierrättämässä mun japsikaveria Helsingissä, ollu opiskelemassa ja vähän juhlimassakin Turussa ja töitäkin oon tehny välillä.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

voi mun pientä shopaholic:ia!.. mitäs sulle pitäis tehdä, ettei joka kaupassa tarvis käydä:D.. Mikä sun duuni on?!
-reps