maanantai 12. tammikuuta 2009

New hair, more DIY and high bloodpressure

Moikkeliskoikkelis. Eilen mulla oli hullu shoppaus paiva! Siita juttua ja kuvia myohemmin, nyt on tarkeempaa asiaa. Kavin kampaajalla! JEI! Aluks vahan epailytti kun kavin siella varaamassa ajan niin heti tuli kielimuuri vastaan. Sain kuitenkin sielta ajan mutta sitten mulle kerrottiin etta hiustenpesu ei kuulu leikkaukseen, vaan maksaa ekstraa. Pihina (ja koyhana ostosreissun jaljilta) paatin sitten pesta ite tukan aamulla ennen kampaajallemenoa. Saastyi huimat viitisen euroo. Mut myohemmin tajusin, etta itseasiassa taa on ihan mahtava jarjestely koska ma VIHAAN kun joku naprailee hiuksia ja paanahkaa. Istun aina ihan paskanjaykkana kampaajantuolissa kun mun hiuksia pestaan ja jannitan niskaa ja kaulaa niin et melkeen kramppi tulee ja otsasuoni pullottaa. Pahinta on hieronta. Mulle tulee kylmat vareet ja iho kananlihalle (eika silleen hyvalla tavalla).
So yesterday I made an appointment to cut my hair (finally!). I was a little sceptical of whether everything was gonna run smoothly because of the language barrier. Miraculously I managed to find the place and even book the time. But there was a little but. The girl at the counter told me that I have to pay extra for shampooing. Left poor by my little shopping spree (will post pictures later) I decided to not have the shampooing, saving as much as 700yen. Later on I realised that this arrangement actually made a lot of sense, because I hate when other people wash my hair and the scalp massage makes me want to vomit (I know I'm weird).

Tanaan menin sitten kuvien kera samaiseen salonkiin ja kampaajakseni sain Kenichin. Tyyppi ei paljoa englantia puhunut (enemman kuin mita ma japania tosin), mutta heti ensimmaisten viiden minuutin aikana se onnistu kysymaan multa et onks mulla poikaystava ja haluunko ma naimisiin ja milloin on haat (eli naa oleellisimmat kysymykset siis). Hiuksista tuli kuitenkin tosi kivat ja just semmoset kuin mita halusinkin, eli lisaa kerroksia, reilusti ohennusta ja pyoree otsis. Alhaalla kuvamateriaalia. Oon ryytyneen nakonen koska olin jumissa tunnin junassa kahdensadan japanilaisen kanssa, kuin sardiinit purkissa (vielapa nalkaisena), koska oli joku onnettomuus ja kaikki junat seiso sen seurauksena.
Today I went back and Kenichi was my hair stylist. He spoke as much English as I speak Japanese (probably more though) but somehow within the first five minutes he managed to ask me if I had a bf, whether I wanted to get married and when is the wedding. He did a great job cutting my hair though! Pic below. I look drained cause I just spent an hour being stuck on the train (hungry!) for an hour cause there was an accident...



Lahdin tapaamaan Joonaa uuden tukan kanssa ja mentiin lounaan jalkeen kahvilaan askartelee. Sain vihdoin mun toisen kasettikorun tehtya ja se varmaan jaakin mun viimeiseksi, meinas hermo palaa niin moneen otteeseen sita tehdessa. Alkutilanne oli tama. Kasetti, kahta eri ketjua ja erilaisia kiinnitysmekanismeja. Ei ollut pihteja niin jouduin kasin vaantelee niin eikohan tullut haavat molempiin etusormiin. Turhautumisaste oli yli sata kun en vaan saanut kiinnityskohdista symmetrisia.
Went to see Joona with my new do and after lunch we went to a cafe to do some DIY stuff. I finished my second tape necklace and I think it will also be my last. Got so furious making it! I was attaching the chain with my bare hands and got cuts on my fingers and started bleeding and then I couldn't get the two ends symmetrical and got superfrustrated. But after all the blood sweat and (almost) tears I refused to give up, grrrr! Here's what I got to work with. A tape, two types of chain and stuff to attached them all together.


Ja tassa lopputulos! And here's the end result!
EDIT: kello on yks ja Fatima kavi makkarist hakee vahan iltapalaa...ehka mun pitais nayttaa sille noi K-fedin kuvat...muahahaha. Ei niin et mul ois hirveesti varaa sanoo, kaytiin tanaan nimittain BK:ssa! Mut se olikin mun eka kerta! :O

2 kommenttia:

Desthea kirjoitti...

Hei vitsit toikin on makee! Suosittelen kyl ehdottomasti pihtejä noihin hommiin, ite en mitenkään pärjäis enää ilman..! ;D

Anonyymi kirjoitti...

hei hani! ihanat uudet hiukset ;) ja vaatteet ja korut ja kaikkee kivaa! jännittävin juttu mitä tääl on tapahtunu on et ostettiin uus sänky :D yippii for that :) mut siis hei, mä oon ihan pihalla tästä Joonan situationista. pitiks sen lähtee jonneki mut sit se ei lähteny ja nyt se on edelleenki siel? what? voitko vastaa mulle fesee, beibe? kiits :D
t. nap